wandelen

Wandelen

Iedere ochtend een kwartier wandelen.

Het is goed voor mijn gewrichten en mijn spieren dus doe ik braaf iedere ochtend wat de fysiotherapeut me heeft opgedragen. En al direct de eerste ochtend dat ik de deur achter mij dicht deed gingen mijn gedachten naar lange wandelingen en hardloopschema’s. En dat ik daar eigenlijk geen tijd voor had, en ook geen zin in. Bah. Toen ik een week later bij de fysiotherapeut terugkwam was ik dus blij verrast dat ik het kwartier ‘stevig doorstappen’ niet hoefde uit te breiden naar een half uur, of naar een hogere snelheid ofzo. Gewoon een kwartier lopen. Het hoeft niet opgevoerd of verlengd. Het hoeft niet sneller en ik hoef ook geen doel te halen. Voor mij is op dit moment een kwartier lopen prima. Voor de een is het een halve marathon rennen, voor de ander is het 12 minuten op de roeimachine. Vind wat bij je past en maak het los van verwachtingen en oordelen.

Want dat is wat ik deed en daardoor zag ik als een berg op tegen beginnen. Vergat ik zomaar zelf wat ik vaak tegen mijn coachees zeg: wie A zegt hoeft niet altijd B te zeggen. Je hebt de vrijheid om halverwege bij te sturen, of van gedachten te veranderen, of te stoppen.

Of: begin gewoon en zie waar het je naartoe leidt. Zolang de weg prettig is maakt het niet uit waar je naartoe gaat.

Nou ja, het roept nogal wat op, dat wandelen in de ochtend. Ik weet niet of dat de bedoeling was van de fysiotherapeut maar met mijn spieren en gewrichten gaat het in ieder geval al beter.

 

Het is niet mogelijk om openbaar op dit stuk te reageren.
Wil je iets aan me kwijt, roept dit verhaal iets bij je op?
Stuur me een bericht – ik hoor graag van je. 

Comments are closed.